Stroomversnelling richting Togo

14 maart 2016

Vorig jaar nog met de mountainbike door Togo, mooie herinneringen en een zwak voor het land. Ik zag mezelf er ooit nog wel naar terug gaan, maar het was weinig concreet.
Totdat een collega vertelde van haar stageplannen, het gevoel van jaloezie maakte dat ik toch stiekem mijn Frans ben gaan ophalen en zelfs contact met de organisatie in Togo ben gaan leggen. Nogsteeds niets concreets.

Maar, 6 dagen geleden kreeg ik een mail van mijn collega, met de vraag; "wil jij met me mee ?"
Vanaf dat moment is de stroomversnelling beginnen te stromen, binnen 10 seconde had ze een mail terug; JA !
Thuis bekeken of het haalbaar was om weg te zijn, op het werk bekeken of het mogelijk was om weg te gaan en inmiddels ook kennis gemaakt met de mensen die ons heel hartelijk en gastvrij binnen hun project ontvangen.

Nu is de fase van ticket, verzekeringen en andere praktische zaken aangekomen om op 6 april te kunnen vertrekken.

Een heel belangrijk punt is het verzamelen van iets dat er hard nodig is; peutertandpasta en peutertandenborstels voor kinderen tot 5 jaar
Dit is iets dat daar niet voldoende aanwezig is, terwijl goede mondhygiëne een belangrijke basis van gezondheid is.
Nu dus contact leggen met tandartsen, fabrikanten, drogisterij etc.
Via deze weg zou ik jullie lezers ook willen vragen om na te denken over het verzamelen/doneren hiervan.
Ik heb inmiddels mooie deal kunnen maken, korting bij aanschaf bij het drogist hier in het dorp. Ook een geld-donatie komt dus uiteindelijk in tandpasta en tandenborstels terecht! (bij interesse, stuur even een berichtje)

Verder zouden de kinderen en ouders heel blij zijn met wat speelgoed voor in de wachtkamer op het consultatiebureau. Platte houten puzzels, jongleerballen, poppen, etc.
Mijn grote wens; zo veel verzamelen dat ik aan mijn koffer niet genoeg heb en ook een pakket kan sturen!  Deel deze vraag dus vooral!

... wordt vervolgd